Některé obchody reklamace už vůbec neprověřují a raději rovnou vyhoví požadavku zákazníka, zato jiné se šťourají v každém detailu a velmi nerady přiznávají svou chybu. Nelze vždy předem odhadnout, ve kterém z těchto typů obchodu zrovna nakupujete, není-li to výslovně uvedeno v některé ze zákaznických recenzí. Poradíme vám alespoň pár maličkostí, které můžete vyzkoušet, když reklamace zboží nebyla na první pokus úspěšná.
Předcházejte nepříjemnostem
Vždy je ideální se do peripetií a dohadů vůbec nedostat, zejména nakupujete-li přes internet a v podstatě nevíte, s kým to vlastně komunikujete. V první řadě si udělejte dobrou rešerši před samotným nákupem a po jeho uskutečnění si uschovejte veškeré doklady na místo, kde je zase rychle dohledáte. Jestli naleznete závadu (a jedná se v případě obchodu na dálku o dobu delší než 14 dní), pořiďte si fotodokumentaci, je-li to možné. Následně velmi pečlivě vyplňte veškeré potřebné formuláře a dejte si záležet na popisu závady a odůvodnění reklamace.
Chtějte konkrétní zdůvodnění
Nedostanete-li zdůvodnění toho, proč reklamace nebyla uznána anebo je vysvětlení jen velmi vágní, požadujte důrazně jeho další doplnění. Když reklamujete například na pobočce obchodu či v servisním centru zboží osobně, můžete chtít vše vidět i na vlastní oči. Máte rozhodně právo požadovat za své peníze kompletní službu, navíc velmi dobře uvidíte přístup obchodu a ověříte si pravdivost jeho tvrzení.
Zvažte další postup
V závislosti na částce, kterou jste investovali, a na ostatních okolnostech, se můžete zamyslet nad tím, zda je možné v řešení situace nějakou cestou pokračovat. Pokud se pro to rozhodnete a máte za to, že se to vyplatí, doporučujeme vyhledat odborníka v oblasti spotřebitelského práva. Zde se pravděpodobně hned na první konzultaci dozvíte, kam dále směřovat a jaké jsou vaše šance.
Aplikant.cz | Recenze a hodnocení firem