Když nakupujete zboží přes internet, vždycky je tu možnost, že bude potřeba od smlouvy odstoupit, zboží vrátit a objednat jiné. Někteří lidé dokonce již zpočátku objednají několik různých věcí, vyberou si tu nejvíce vyhovující a zbytek na základě tohoto institutu vrací. I takového systému se dá využít, zejména když potřebujete mít to pravé zboží hned. Ať už je váš způsob nakupování jakýkoli, hodí se vědět, jak vyřešit odstoupení od smlouvy rychle a hladce.
Vše po ruce
Všude se stále opakuje, že všechny doklady od nákupu je potřeba si uschovat pro případ další administrativy, a to minimálně po dobu dvou let, po kterou trvá záruka většiny zboží. My vám v tomto ohledu neřekneme nic nového – i u odstoupení od smlouvy je často potřeba, abyste kopii dokladu přiložili nebo z něj alespoň opsali důležité údaje. Dále není na škodu mít nastudovány obchodní podmínky a celý postup realizace odstoupení.
Nejrychlejší doprava
Možné způsoby dopravy jsou u každého e-shopu jiné – někdy vám pošlou až ke dveřím kurýra, který zboží vyzvedne a někdy je nutné se s věcí někam vypravit. V každém případě, pokud bude existovat více variant (včetně například osobního předání na pobočce), zamyslete se, která pro vás bude nejvýhodnější a jak moc spěcháte na to, aby byla věc uzavřena. Podle toho pak zvolte a neotálejte s odesláním.
Případná urgence
Posledním krokem u odstoupení od smlouvy je vrácení peněz – tím je celý proces ukončen, protože jste si již s internetovým obchodem navzájem vrátili svá plnění a v podstatě tak zrušili smlouvu od samého vzniku. Pohlídejte si lhůtu připsání peněz na účet, a pokud nepřijdou včas, nebojte se urgovat. I u malé částky je lepší se ozvat a být za puntičkáře, než si vzpomenout v době, kdy celá záležitost zapadne.
Aplikant.cz | Recenze a hodnocení firem