Reklamace v restauraci

Když si z jídelního lístku vyberete například dezert, mělo by vám být jasné, co vám číšník donese. Pokud to není zcela zřejmé, nebojte se obsluhy zeptat. Objednávka pak slouží jako stvrzení kupní smlouvy: objednáváte si nějaký pokrm či nápoj a tudíž očekáváte, že vám bude dodán v předem domluvené době. Jídlo by také mělo být podáváno v dostatečném množství, mít teplotu pro něj obvyklou a i složení a chuť by měla být odpovídající vašemu očekávání.

Nebyli jste spokojeni s kvalitou jídla v restauraci

Reklamovat můžete prakticky cokoliv, co je předmětem smlouvy, kterou uzavíráte s restauratérem. Převážně jde tedy o podávání pokrmů a nápojů. Nedostatek se může objevit téměř kdekoliv. Například v množství, teplotě, složení, postupu přípravy či v chuti. Výměna by měla být naprosto samozřejmá v případě, kdy vám přínesou naprosto jiný pokrm, než jste si objednali.

Restaurace je odpovědná za kvalitu pokrmu

Restaurace odpovídá za to, že podávané pokrmy i nápoje mají vlastnosti, které byly sjednány. To se vztahuje například na složení uvedené v jídelním lístku nebo také na případ, že jste se osobně s obsluhou domluvili na speciální úpravě jídla. Pokud vlastnosti daného jídla nejsou v jídelním lístku podrobně specifikovány, měly by odpovídat povaze zboží a místním zvyklostem. Nelze třeba očekávat, že ke svíčkové dostanete kuřecí maso místo hovězího nebo že místo značkové limonády vám obsluha donese levnou náhražku z obchodu. Jídla i nápoje by se měly podávat v odpovídajícím množství, které je uvedené v jídelním lístku. Mějte na paměti, že pivo “pod mírou” se hodnotí až potom, co spadne pěna. Stěžovat si lze i na teplotu pokrmu. Podle norem musí teplý pokrm mít alespoň 60C. Studené jídlo vám v kuchyni ohřejí, ale v případě, že by takovým postupem bylo znehodnoceno, máte právo nárokovat si nové.

Jestli budete na jídlo čekat dlouho, můžete požadovat slevu, nebo se prostě zvedněte a z restaurace odejděte. Pokud vám obsluha přímo sdělí, za jak dlouho bude vaše jídlo hotové, nebo když je doba přípravy jídla zmíněna v jídelním lístku, restaurace ji nesmí překročit. V ostatních případech musí být přiměřená tomu, jak je objednávka složitá..

Požadujte slevu či napište recenzi

Dávejte si pozor i při placení. Pokud vám na účtence cokoliv nesedí, neváhejte a ozvěte se. Konejte pokud možno ihned, jelikož když špatné jídlo celé sníte, pak je stížnost celkem zbytečným pokusem. Jestli pokrm opravdu nejde pozřít, vraťte ho. Obsluha vám buď donese náhradu, nebo se můžete zvednout a odejít. Jednalo by se totiž o prosté odstoupení od kupní smlouvy z vaší strany ze závažných důvodů. Další možností je udělit restauraci negativní hodnocení. Případně si lze stěžovat na České obchodní inspekci (ČOI), Státní zemědělské a potravinářské inspekci, která se zabývá přestupky v oblasti hygieny, popřípadě na Státní veterinární správě.

Bc. Martina Vaňková | Aplikant.cz

Hodnocení, názory a recenze firem.

Podělte se o své zkušenosti.

Sledujte Aplikanta:
© 2016 - 2024 123jobs Media s.r.o. | Všechna práva vyhrazena
Hodnotící portál Aplikant.cz  zveřejňuje recenze, názory, zkušenosti a hodnocení firem z celé České republiky.